Public Relations - pro začátečníky
Informace o kurzu
Zásadní otázku, jaký je rozdíl mezi PR a marketingem, jsme vyřešili jednou pro vždy. Díky konceptu PR 360® obě oblasti maximálně propojujeme a využíváme synergického efektu všech dílčích aktivit. Zatímco marketingová komunikace představuje značku, produkty a služby cílovým skupinám, public relations buduje a udržuje pozitivní vztahy s těmito cílovými skupinami. Kvalitní PR již dnes není výhodou, ale nutností.
Mezi nejčastější komunikační nástroje PR patří média, která umožňují oslovit širokou veřejnost i specifické cílové skupiny. Budovat vztahy s novináři, a jejich prostřednictvím čtenáři, má svá specifika. Právě proto patří mezi naše lektory bývalí šéfredaktoři, kteří současně čerpají z dlouholetých zkušeností s vedením úspěšných PR kampaní pro globální značky, malé a střední firmy i začínající projekty napříč mnoha obory. Kromě médií vám na kurzu představíme všechny další základní nástroje PR a poradíme, jak s nimi nejefektivněji pracovat.
Lektor kurzu
Petr Lesenský
Petr Lesenský je český novinář, marketér a odborník na public relations. Od roku 2017 je členem výkonné rady a aktuálně místopředsedou české Asociace Public Relations. Zastává rovněž pozici místopředsedy v Radě pro marketing města Brna, je členem pracovní skupiny Regionální hospodářské komory Brno, majitelem PR a marketingové agentury Lesensky.cz, členem mezinárodní sítě PR Network, zakladatelem vzdělávacího střediska PR Akademie a první studentské PR agentury PR Gang. V minulosti Petr pracoval 7 let jako novinář pro Vltava-Labe-Press a Computer Press, působil také jako šéfredaktor časopisů Connect! a Osobní finance. Zkušenosti z médií zužitkoval při řízení stovek marketingových a PR kampaní v komerční sféře, veřejné správě či politice.
Příjemné prostředí
Brno, Štursova 583/49
Školicí místnost PR a marketingové agentury Lesensky.cz nabízí komfortní a příjemné prostředí pro kurzy a workshopy v menších skupinkách. K dispozici je výborná italská káva, výběr čajů a nealko nápojů.
Naučíte se
- Rozeznat a definovat nejpoužívanější nástroje PR
- Vybrat nejvhodnější média pro oslovení konkrétních cílových skupin
- Nastavit efektivní komunikační strategii
- Připravit dlouhodobě fungující plán témat
- Vytvářet PR podklady v osvědčených formách pro online i tištěná média
- Nastavit pravidelnou komunikaci s médii
Obsah kurzu
Kurz trvá 360 minut - 9:00 - 14:00
1. Úvod
- Role PR ve 21. století
- Nejpoužívanější nástroje public relations
- Aktuální trendy a integrované PR kampaně
- Provázanost s ostatními marketingovými kanály
2. Výběr relevantních médií
- Tištěná versus online média
- Typy médií – zpravodajská, lifestylová, oborová, odborná
- Čtenost médií a aktuální trendy
- Nová média – sociální sítě, blogy, mobilní aplikace apod.
- Výběr nejvhodnějších médií pro dané téma, obor a účel
3. Tematický plán
- Jak uchopit téma, které zaujme novináře i čtenáře
- Co má u novinářů a potažmo čtenářů šanci na úspěch – příklady z praxe
- Formy PR materiálů
4. Workshop – příprava materiálů pro novináře
- Rozdíl mezi marketingovými a PR texty
- Jak vytvářet texty pro média
- Nejčastější chyby a dobré příklady z praxe
5. Komunikace s médii
- Jak nastavit efektivní komunikaci s redakcemi i jednotlivými novináři
- Tiskové konference, press tripy, eventy
6. Monitoring médií a vyhodnocování aktivit
- Nástroje pro monitoring médií
- Vyhodnocování výstupů a různé metriky