Základy PR a marketingu Koncept PR 360®
Informace o kurzu
Plánovat a realizovat podporu firem už nelze bez propojení marketingových nástrojů a PR. Jsou k tomu potřeba základní znalosti pokrývající oblasti online marketingu, sociálních sítí, médií, direct mailingu, PPC kampaní, remarketingu, kreativy, content marketingu či analytiky webů. Všechny stěžejní oblasti pokrývá koncept PR 360®, který vám na kurzu představíme.
Prvním krokem není zvládnutí konkrétní specializace, ale vytvoření strategie, která bude nejvhodnější pro konkrétní značku, produkty i služby s ohledem na cílové skupiny. Kurz Základy PR a marketingu je současně úvodním školením uceleného studijního programu PR 360, jehož absolvování vám pomůže plánovat a realizovat kampaně systematicky, s jasnými cíli i výsledky.
Lektor kurzu
Roman Kučera
Po absolutoriu Konzervatoře Brno pokračoval ve svém vzdělání na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity a dokončil na University of London ve Velké Británii. V médiích, marketingu a PR se profesně pohybuje více než 14 let. Jako bývalý šéfredaktor a autor několika knižních bestsellerů z oblasti IT zužitkoval své zkušenosti z médií na manažerských marketingových pozicích ve společnostech IKEA či Home Credit. V agentuře Lesensky.cz působí od roku 2012. Zpočátku zastřešoval marketingové oddělení, následně obchodní aktivity a nové projekty, dnes jako CEO řídí celou agenturu. Pravidelně přednáší na MU, VUT, MENDELU a UK, věnuje se také profesnímu vzdělávání v oboru. Jako syn operní pěvkyně a strojního inženýra podědil lásku k umění i vědě.
Příjemné prostředí
Brno, Štursova 583/49
Školicí místnost PR a marketingové agentury Lesensky.cz nabízí komfortní a příjemné prostředí pro kurzy a workshopy v menších skupinkách. K dispozici je výborná italská káva, výběr čajů a nealko nápojů.
Naučíte se
- Zjistíte, že PR a marketing nemusí představovat komplikovanou a neřešitelnou záhadu
- Naučíte se vytvořit přehlednou marketingovou strategii pro podporu značky, produktů i služeb
- Získáte přehled, jak definovat komunikační strategii pro PR a komunikaci s médii
- Poznáte reálné příklady z praxe malých i velkých firem
- Absolvujete základy marketingového konceptu PR 360, který může být vstupenkou k ucelenému studijnímu programu
Obsah kurzu
Kurz trvá 1 den 9:00 - 14:00
1. Úvod
- Jaký je rozdíl mezi PR a marketingem a jaká je jejich role ve firmě či projektu
- Aktuální trendy a vývoj marketingu i Public Relations ve 21. století
- Představení konceptu PR 360 – integrovaná komunikace v praxi
- Jak navazuje PR a marketingová komunikace na obchodní aktivity
2. Cílové skupiny
- Jak určit a správně definovat cílové skupiny
- Marketingové persony – reálné ukázky a workshop
- Nejčastější chyby při definici cílových skupin
3. Nejvyužívanější nástroje PR a marketingu
- Jak sestavit marketingový mix – Koncept PR 360
- Public Relations a komunikace s médii
- Sociální sítě a příklady jejich reálného využití (Facebook, LinkedIn, Twitter, Youtube a další)
- Content Marketing – užitečný obsah a ukázky z praxe
- PPC kampaně a remarketing
- Weby a microsity – nejčastější chyby a ukázky z praxe
4. Marketingová analýza, strategie a plán
- Jak a proč zpracovat marketingovou analýzu
- Jak připravit analýzu konkurence a trhu
- Jak sestavit důvěryhodný marketingový plán
- Jak navrhnout témata a nastavit komunikaci s médii
- Jak připravit obsahovou a komunikační strategii
- Definování a ověřování cílů
5. Diskuze, dotazy, příklady z praxe
- Volná diskuze účastníků kurzu
- Odpovědi na dotazy
- Doplňující ukázky z praxe a doporučení